Senaste nytt

Mormoninitiativ ska lyfta fram stundande världsomfattande möte

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Europa lanserar ett nytt videoinitiativ onsdagen den 14 mars 2018 för att väcka uppmärksamhet kring dess stundande generalkonferens.

Generalkonferensen är ett evenemang där mormoner världen över samlas två gånger om året för att höra kyrkans ledare tala om olika andliga ämnen. Du kan lära dig mer om generalkonferensen här.

Initiativet ”De talade till oss” består av 16 videor med budskap från kyrkans ledare och har översatts till 23 språk. De här videorna läggs ut på Facebook och på kyrkans respektive webbplats i de europeiska länderna.

Videoserien börjar med att äldste Neil L. Andersen vittnar om hur vi hör Herrens röst i lärdomarna från hans tjänare under generalkonferensen.

Det här initiativet ska väcka uppmärksamhet kring generalkonferensen och hjälpa enskilda att mentalt och andligt förbereda sig för en helg fylld av predikningar från kyrkans ledare.

Brian Cordray, chef inom kyrkans publiceringsavdelning i Europa, säger: ”Det är vår förhoppning att besökare, när de ser de dagliga videorna och känner den fina anda som följer de inspirerade budskapen, får en större önskan att ta del av generalkonferensen nu i april.”

Codray tillägger: ”Vi gläds åt att höra från vår nya profet, president Russell M. Nelson, och vi är angelägna om att stödja honom, hans rådgivare och alla andra ledare i kyrkan.”

Förra årets generalkonferensinitiativ nådde 3,3 miljoner människor, sågs 1,3 miljoner gånger och fick 40 000 reaktioner, kommentarer och delningar. Initiativet lyckades med att skapa större uppmärksamhet kring konferensen och en önskan att höra från mormonprofeter, siare och uppenbarare.

Alla inbjuds att se generalkonferensens möten, som hålls den 31 mars och den 1 april. Information om hur man hittar de direktsända mötena finns här.