Mormonernas påskinitiativ lyfter fram att Jesus Kristus är ”alltid där”

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Europa släpper en påskkampanj om Kristus fredagen den 23 mars 2018. Initiativet ”Alltid där” förväntas nå miljoner genom sociala medier, vykort och internetsajter.

Kampanjen ställer frågan: När har Frälsaren varit där för dig? I en video som finns på 23 språk visar europeiska mormoner hur Jesus Kristus har varit där för dem i deras stunder av prövningar och glädje. Hashtaggen #alltiddär är en integrerad del av kampanjen.

Paul V. Johnson, president för området Europa för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, säger följande om det kommande påskinitiativet: ”Vår förhoppning är att våra bröder och systrar ska se budskapet om Kristus eviga mission och det faktum att han, vilka vi än är och var vi än bor, alltid är där.”

”Det var mycket tillfredsställande att se att områdets senaste julkampanj nådde 17 miljoner människor, hade 6 miljoner visningar och att över en halv miljon ’reagerade’ på inläggen på våra Facebook-sidor. Men vad vore julen utan påsken?” säger Brian Cordray, chef för kyrkans publiceringstjänst i området Europa.

Området Europa för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga täcker över 40 länder och sträcker sig ända från de nordiska länderna i norr till Spanien och Kap Verde i söder.

Rita Somfai, digital producent i området Europa, säger: ”Vi hoppas att den här kampanjen ska påminna tittarna om en tid när de kände Frälsarens närvaro och gudomliga hjälp i sina liv.”

Kampanjen har tagits fram för att uppmuntra dem som tror på Kristus att nå ut till andra genom att samtala med dem om hur Frälsaren har varit där för dem i deras liv.

Cordray tillägger: ”Vår förhoppning är att kampanjen ska visa att Herren genom sin försoning blir en del av vår vardag och att han verkligen är där för oss.”

Kampanjen varar i tio dagar. Mer information om hur man kan delta i kampanjen finns här, men kan också fås direkt från lokala församlingar i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.