nyhetsartikel

Mormoner förbereder sig inför världsomfattande konferens

Den 25 mars och 1–2 april kommer medlemmar i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga att samlas runt om i världen för att ta emot undervisning från kyrkans ledande ämbetsmän.

Den världsomfattande konferensen hålls i Salt Lake City, Utah i Förenta staterna. Ledare tar upp evangelieprinciper och budskap som är aktuella för oss i dag. Budskapen ger inspiration och vägledning.

Konferensens tal sänds världen över på 80 språk via satellit och internet. Talen kommer att översättas till totalt 94 språk och nå kyrkans över 15 miljoner globala medlemmar. I Europa finns det över 500 000 medlemmar.

Deltagare världen över kan också dela sina tankar om konferensen på sociala medier med hashtaggen #LDSconf.

Se medlemmar i det första presidentskapet dela sina tankar i denna videoinbjudan (engelska).