Må vi så leva

Två andra flygplan kraschade i Washington D C och Pennsylvania, också de till följd av en terroristsammansvärjning. Dessa tragedier tog tusentals liv — män, kvinnor och barn. Välutformade planer för en trivsam framtid gick upp i rök. I stället kom sorgsna tårar och rop av smärta från skadade själar.

Vi har hört otaliga rapporter om de som drabbades på något sätt — antingen direkt eller indirekt — av den dagens händelser. Rebecca Sindar befann sig på ett flygplan från Salt Lake City, Utah till Dallas, Texas tisdagsmorgonen den 11 september 2001. Hennes flygtur avbröts, liksom alla andra i Förenta staterna när tragedin inträffade. Planet tvingades landa i Amarillo, Texas. Syster Sindar rapporterar: ”Vi gick alla av planet och letade upp en teve på flygplatsen som vi trängdes runt för att få se vad som hade hänt. Folk stod i kö för att ringa nära och kära och försäkra dem om att vi var i säkerhet på marken. Jag kommer alltid att minnas de omkring 12 missionärerna som var på väg till missionsfältet på vår flight. De ringde några samtal och sedan såg vi dem i ett hörn av flygplatsen där de knäböjde och bad tillsammans. Jag önskar att jag kunde ha fångat det ögonblicket och visat dessa fina unga mäns mödrar och fäder att de såg behovet av att be omgående.”

Läs forsättningen av budskapet i kyrkans tidskrift