ldste Joseph B. Wirthlin, den ldsta aposteln, avled vid 91 rs lder

ldste Wirthlin hade gtt till sngs i sitt hem i Salt Lake City och dog fridfullt omkring kl 23:30 (Salt Lake City-tid) av ldersrelaterade orsaker. Hans ldsta dotter Jane Wirthlin Parker var dr. En slkting hade tidigare tagit hand om Wirthlin vars hustru Elisa Young Rogers Wirthlin dog 2006. Han fortsatte att arbeta p sitt kontor nda till Tacksgelsedagen, den 27 november. Begravningstjnsten hlls mitt p dagen p fredag den 5 december, vid Tabernaklet p Temple Square, Salt Lake City. Medlemmar och vnner till Kyrkan kan se begravningstjnsten sndas p LDS.org. Uppskattningar kan meddelas p condolences @ lds.org.