Kyrkan i Europa startar en ny app för det uppväxande släktet

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Europa har utökat kanalupplevelsen för unga vuxna: En ny app som heter ”Det uppväxande släktet” kan nu laddas ner för Android- och Apple-enheter.

Unga vuxna över hela Europa kan ladda upp sina evenemang och snabbt meddela andra om vad som händer i regionen. Den tillhörande webbplatsen risinggeneurope.org har förbättrats med en mer strukturerad design och nya funktioner. Vidare inbjuds unga vuxna att kontakta varandra på sociala medier via sina kanaler på Instagram och YouTube.

”Med den nya appen vill vi tillhandahålla en plattform för alla unga vuxna så att de aldrig mer går miste om några av de fantastiska aktiviteterna och samtidigt har kontroll över alla push-meddelanden”, säger Tom Erhart, en av appens utvecklare från Schweiz. ”Vi hoppas att det hjälper dem att lättare samlas, stärka varandra och känna glädje i Jesus Kristus”, fortsätter han.

Appanvändarna kan konfigurera push-meddelanden baserat på länder och regioner. Poster om händelser kan läggas ut utan registrering. Om man vill ändra på sina utlagda evenemang så kan det göras genom att man registrerar sig via e-post.

”Jag är glad att unga vuxna får den här nya resursen som hjälper dem att hålla kontakt som grupp och tillsammans följa vår Frälsare Jesus Kristus”, säger äldste Martin Turvey, en områdessjuttio från Storbritannien som stödjer alla unga vuxna i Europa.

Det finns över 15 000 deltagande unga vuxna medlemmar i kyrkan i Europa som har en önskan att älska Gud, ha kontakt med varandra och stärka sin grupp.