Kom till honom i bn och tro

Jakob, Nephis bror, frkunnade: ”Vnd er till Gud med stndaktigt sinne och be till honom med verfldande tro.” I den hr tidsutdelningen sade Herren fljande i en uppenbarelse till profeten Joseph Smith: ”Vnd er till mig i varje tanke, tvivla inte, frukta inte.” Detta gudomligt inspirerade rd kommer till oss i dag som kristallklart vatten till frtorkad jord. Vi lever i oroliga tider. Lkarrummen fylls av personer som anstts av knslomssiga problem och psykisk press. Skilsmssodomstolarna r verfulla av mnniskor med olsta problem. Personalchefer i fretag och statliga enheter arbetar lnga dagar fr att hjlpa mnniskor med deras problem. En personalansvarig som ftt i uppdrag att ta hand om smrre klagoml avslutade en ovanligt hektisk dag med att p skmt sttaen liten skylt p sitt skrivbord till personer med olsta problem: Texten ld: ”Har du frskt med bn?” Det han kanske inte insgvar att detta enkla rd lser fler problem, lindrar mer lidande, frhindrar fler vertrdelser och bringar strre frid och frnjsamhettill mnniskans sjl n ngot annat stt. En framstende amerikansk domare tillfrgades vad vi, som medborgare i vrldens olika lnder, skulle kunna gra fr att minska brottsligheten och olydnaden mot lagar och fr att f fred och frnjsamhet i vrt liv och i vra nationer. Han svarade eftertnksamt: ”Jag skulle fresl att vi terupptar den gamla sedvnjan att hlla familjebn.” Ls forsttningen i mars mnads nummer av kyrkans tidskrift Liahona.