Nyhetsrummet Blogg

Kanelbullar och det goda livet

Kanelbullens dag! Tänk, en dag då alla vi som älskar kanelbullar faktiskt kan få känna att vi gör något helt rätt när vi äter dem!

En riktigt god kanelbulle ska vara lagom mjuk, söt, saftig och väldoftande. Bakad på äkta smör och mjölk.

En fulländad kanelbulle kommer inte till av en slump, utan genom att ett recept följs. Det är viktigt att ingredienserna är de rätta, att de tillsätts i rätt ordning i rätt proportioner, att degen bearbetas, formas, får tid att jäsa och att den gräddas i rätt temperatur och tillräckligt länge.

På samma sätt som ett kanelbullerecept kan leda dig steg för steg till njutbara bullar, kan vi med rätt ingredienser och instruktioner forma njutbara dagar som tillsammans utgör det goda livet:

1. ”Degvätska” – Våra goda intentioner, vår pliktkänsla, kärlek och vår önskan att göra det rätta.
  2. ”Mjöl” – Substansen i dagen, det vi faktiskt gör och åstadkommer utifrån punkt 1
  3. ”Jäst” – Vår tro som genomsyrar ”degvätskan” och ”mjölet” och möjliggör för Guds kraft att lyfta degen, förlåt, dagen, och få allt gott i den att växa.
  4. Socker – Det som bidrar till jäsningsprocessen men även till den goda smaken – våra böner, vårt intag av andlig näring, vår tid för reflektion.
  5. Salt – Vi har inte full kontroll över livet och svårigheter kommer, men det hjälper att vara medveten om att det svåra i livet som inte smakar gott framhäver det söta. Vi måste uppleva motgångar för att riktigt kunna känna smaken av frid och glädje.
  6. Kanelen – Kryddan som ger smak åt varje tugga, eller Guds nåd och kärlek. När vi tar emot den och i tacksamhet uppmärksammar den varje dag blir livet så smakrikt och gott att vi inte kan låta bli att dela med oss av det goda!

Bläddra bloggen

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Stilguideanmärkning: Använd kyrkans fullständiga namn när det nämns första gången i artiklar om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. För mer information om användningen av kyrkans namn, se vår på stilguide nätet. »Stilguide - Om kyrkans namn.