nyhetsartikel

Jordbävning drabbar ön Ischia - mobilt kök tillhandahåller mat

Jordbävningen som drabbade Ischia utanför Italiens kust den 21 augusti har tvingat tusentals människor att överge sina hem. Italienska Röda Korset, som Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga samarbetar med, har flyttat ett av kyrkan donerat fältkök till ön för att hjälpa de drabbade, enligt chefen för italienska Röda Korset, dr Debora Diodati.

Fältköket kan användas för att tillreda 900 mål mat om dagen. Det mobila köket, som ursprungligen donerades 2016 för att hjälpa flyktingar, har också använts till att bespisa omplacerade studenter efter jordbävningen i Amatrice i centrala Italien.

Vi uttrycker vårt deltagande för dem som har påverkats av jordbävningen och deras nära och kära. Vi är tacksamma för Röda Korset och alla volontärer från de olika organisationer som är verksamma inom räddningstjänst och stödverksamhet.