nyhetsartikel

Inspelning av serien "Mormonerna i Europa" påbörjas

Filmteam besöker 25 länder i Europa innan slutet av 2018 för att filma korta videor med lokala medlemmar i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, som allmänt kallas mormoner. Projektet, som fått samlingsnamnet ”Mormonerna i Europa”, produceras av kyrkan och visar på ett personligt plan hur kyrkans medlemmar har funnit mening i sina liv och hanterat utmaningar med tro.

Projektet är det första av den här omfattningen att filma familjer, enskilda och missionärer som talar sitt modersmål. Kyrkan planerar att producera en serie på minst 10 videor för varje land. Inspelningar av serien började den 21 och 22 oktober i Budapest.