HUR STOR SKA INTE DIN GLDJE BLI

Den gldjen har alla kyrkans medlemmar mjlighet att uppleva. Nr vi dptes lovade vi att vi skulle st som vittnen om Gud all- tid och i allting och verallt dr [vi] m befinna [oss], nda intill dden, s att [vi] kan terlsas av Gud och rknas bland dem som hr till den frsta uppstndelsen s att [vi] kan f evigt liv (Mosiah 18:9). Alla medlemmar tar till sig en del av uppmaningen till kyrkan att ta Jesu Kristi evangelium till vrlden, var de n befinner sig och s lnge de lever. Herren har sagt det tyd- ligt: Se, jag snde ut er att vittna fr och varna folket, och det tillkommer var och en som har blivit varnad att varna sin nsta (L&F 88:81). Det r heltidsmissionrerna som ska undervisa dem som nnu inte r medlemmar i kyrkan. Det r kyrkans medlemmar som ska hitta dem som Herren har frberett fr missionrerna att undervisa. Vi behver utva vr tro p att Herren har frberett per- soner runt omkring oss att bli undervisade. Han vet vilka de r och nr de r redo, och han kan vgleda oss till dem genom den Helige Andens kraft och ge oss orden varmed vi kan inbjuda dem till att f undervisning. Lftet Herren gav en missionr 1832 r samma lfte han ger till oss i vr uppgift att hitta personer som r redo att f undervisning av missionrerna: Jag skall snda honom Hjlparen, som skall lra honom sanningen och den vg han skall g, och i den mn han r trofast skall jag ter krna honom med krvar (L&F 79:23). Och lftet om stor gldje till den trofasta missionren gller ven oss som trofasta medlemmar som ger hela vrt hjrta till missionsarbetet: Och om nu er gldje blir stor ver en enda sjl som ni har frt till mig i min Faders rike, hur stor blir d inte er gldje om ni fr mnga sjlar till mig! Se, ni har mitt evangelium framfr er, samt min klippa och min frlsning. Be till Fadern i mitt namn, i tro och med tillit till att ni skall f, s skall ni f den Helige Anden som uppenbarar allt som r lmpligt fr mnniskobarnen (L&F 18:1618).