Hll fast lite lngre

Frra sommaren tog min hustru och jag vra tvillingbarnbarn till Kirtland i Ohio. Det var ett speciellt tillflle fr oss, att f vara tillsammans med dem innan de kte i vg som missionrer.

Under vrt besk dr fick vi strre kunskap om situationen som profeten Joseph Smith och de heliga i Kirtland befann sig i. Den tiden i kyrkans historia r knd som en tid av svra prvningar men ocks av stora vlsignelser.

I Kirtland gav Herren ngra av de mest anmrkningsvrda himmelska manifestationerna och andliga gvorna som den hr vrlden ngonsin har upplevt. Sextiofem kapitel av Lran och frbunden togs emot dr — uppenbarelser som gav nytt ljus och ny kunskap om mnen som Kristi andra ankomst, omsorg om behvande, frlsningsplanen, prstadmsmyndighet, Visdomsordet, tionde, templet och helgelselagen.

Det var en tid av ojmfrlig andlig tillvxt. Den himmelska elden brann sannerligen. Mose, Elia och andra himmelska personer uppenbarade sig under den hr tiden, ven vr Frlsare Jesus Kristus. Ls fortsttningen i januarinumret av Liahona.