Hjälp till jordbävningsdrabbade

En jordbävning som mätte 8,0 på richterskalan, och varade i två minuter, drabbade Perus kust den 15 augusti. Kyrkan bekräftar att bland de omkring 540 som omkom fanns nio medlemmar, varav sju kom från staden Pisco som förstördes till 70 procent.

Missionärerna i Perumissionen Lima Syd har förflyttats till Lima. Under tiden samarbetar kyrkans informationstjänst med civilförsvarsdepartementet för att medlemmar och missionärer ska få delta i tjänandeprojekt genom Helping Hands.