Generalkonferensen: Budskap om frid och hopp genom Jesus Kristus

Generalkonferensen för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga direktsänds till tittare över hela världen lördagen och söndagen den 2 och 3 april 2022. Bland tittarna finns trofasta från Europa, där kyrkan har nästan en halv miljon medlemmar.

ConferenceCenterSLCDownload Photo

Generalkonferensen är en världsomfattande sammankomst som Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga anordnar. Två gånger om året, under den första helgen i april och oktober, håller ledare i kyrkan från hela världen tal eller predikningar som är fokuserade på Jesus Kristus och hans evangelium. Dessa ämbetsmän innefattar profeten och presidenten för den globala kyrkan, president Russell M. Nelson, och hans rådgivare i första presidentskapet, medlemmar i de tolv apostlarnas kvorum och andra generalauktoriteter och generalämbetsmän i kyrkan.

Tittarna lär sig hur man finner frid, hopp och glädje i Jesus Kristus, hur man stärker familjen genom att följa Jesu lärdomar samt hur man tar emot personlig vägledning och inspiration från Gud. Generalkonferensen streamas och direktsänds på omkring 70 språk och översätts senare till över 100 språk. Kyrkan inbjuder alla, oavsett trosuppfattning och bakgrund, från hela världen att titta, lyssna och delta.

Allmänna möten för alla enskilda, familjer och vänner hålls lördagen och söndagen den 2 och 3 april 2022. Alla kvinnor och Unga kvinnor inbjuds att delta i kvinnornas möte under konferensen.

Kyrkan sänder ut generalkonferensen från konferenscentret på Temple Square i Salt Lake City i delstaten Utah i USA till hem och församlingar över hela världen. Generalkonferensens möten börjar på följande klockslag svensk tid:

Lördagen 2 april            18.00 Lördagens förmiddagsmöte

Lördagen 2 april            22.00 Lördagens eftermiddagsmöte

Söndagen 3 april           02.00 Kvinnornas möte

(för alla flickor och kvinnor över 12 år och de som fyller 12 år under 2022)

Söndagen 3 april           18.00 Söndagens förmiddagsmöte

Söndagen 3 april           22.00 Söndagens eftermiddagsmöte

Det finns många sätt att titta, lyssna och delta, både på nätet och via lokala kanaler. Konferensens fem möten streamas live på ChurchofJesusChrist.org/broadcasts, på kyrkans YouTube-kanal för generalkonferensen, via appen Evangeliebiblioteket eller på https://www.churchofjesuschrist.org/countries/region?lang=eng&region=europe.

I Rumänien sänds konferensens möten för första gången på Nasul TV i förberedda 1-timmesavsnitt den 9, 16, 23 och 30 april mellan 15.00 och 16.00.

I Danmark sänder Family Channel kontinuerligt konferensmöten och Musiken och det talade ordet den 3 april.

I Kap Verde direktsänder Radio Televisão Caboverdiana, den nationella tevestationen, Musiken och det talade ordet klockan 15.30, följt av söndagens förmiddagsmöte under generalkonferensen kl. 16.00.

Tittare är välkomna att titta eller lyssna på alla eller några av sessionerna.