Nedräkning till generalkonferensen: 15 dagar av insikter från de 15 apostlarna

FRANKFURT – Med start den 23 september kan medlemmar i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga se tillbaka på en apostels tal från den senaste generalkonferensen i april varje dag fram till nästa generalkonferens den 5 och 6 oktober. På det sättet kan medlemmarna förbereda sig bättre för den 189:e halvårskonferensen.

Ett kort klipp kommer under 15 dagar att läggas ut på sociala medier på 21 språk. Tanken är att videorna ska bygga upp medlemmarnas förväntan inför att få höra från nutida apostlar igen vid generalkonferensen i oktober.

”Vi hoppas att de här videorna inspirerar dem som ser dem att göra det bästa av generalkonferensen, att i förväg förbereda sig andligt inför konferensen, att ha frågeställningar formulerade och att se alla mötena” förklarar Stuart Timon, producent för digitala medier på kyrkans publiceringsavdelning i området Europa.

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är organiserad med en profet som ledare, hans två rådgivare och tolv apostlar. Alla 15 anses av kyrkans medlemmar vara nutida apostlar eller ”särskilda vittnen” om Jesus Kristus. Vid konferensen kommer de deltagande att stödja första presidentskapet, de tolv apostlarna och alla andra kyrkans auktoriteter.

Medlemmar i kyrkan anser att konferensen är en viktig tilldragelse eftersom det ger dem möjlighet att höra från dessa ledare i kyrkan, som de tror får direkt vägledning från Gud.

Den 189:e halvårskonferensen sänds den 5 och 6 oktober från Salt Lake City, Utah. Första presidentskapet, de tolv apostlarnas kvorum och andra generalauktoriteter och ledare kommer under dessa två dagar att delge inspirerande budskap.