Frsta presidentskapet 10 r

Fr tio r sedan, sndagen den 12 mars 1995, blev president Gordon B Hinckley kyrkans femtonde president och eftertrdde president Howard W Hunter som dog den 3 mars. Mnga mnniskor --- bde medlemmar och de som har andra trosskdningar --- frundrar sig ver kyrkans tillvxt och allt gott den stadkommit under de tio r som president Hinckley varit ledare fr kyrkan ... President Hinckley sade vid en generalkonferens: "Nu, mina brder och systrar, har tiden kommit d vi mste st lite mer rakryggade, hja blicken och utvidga vrt frstnd till en strre insikt om denna Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heligas storslagna tusenrsmission.

Av Gerry Avant Church News