Frndring av Stockholms stavars grnser

Stavskonferensen i november 2003ldste Hans Mattson Under ledning av vrt omrdespresidentskap har det under ett flertal mnader gjorts en genomgng av enheter och prstadmets styrka i Stockholms och Stockolms sdra stav.

Frslaget verlmnades till Frsta Presidentskapet och de Tolv Apostlarnas kvorum, dr frndringar mellan stavarnas grnser och mellan en del enheter ger mer balans och prstadms styrka i bda stavarna.

Vid ett mte med Frsta Presidentskapet och de Tolv Apostlarnas kvorum beslutades att godknna och ge std till att frndra grnserna mellan Stockholm stav och Stockholm Sdra stav. I sambandet med att ndra grnserna mellan stavarna var fljande frndringar ocks godknda.

1. Svea frsamling lggs ned och alla ensamstende vuxna medlemmar verfrs till sina hemmafrsamlingar
  2. Tyres frsamling lggs ned
  3. Gubbngens frsamling frndrar sina grnser till att inkludera delar av Tyres frsamling
  4. Grnserna frndras mellan Gubbngen och Handens frsamlingar.
  5. Grnserna frndras mellan Handen och Vsterhaninge frsamlingar
  6. Nynshamns gren ndras till frsamling
  7. Grnserna frndras mellan Vsterhaninge och Nynshamns frsamling
  8. Frndring av namn p Vsterhaninge frsamling till Vsterhaninge 1:a frsamling och Nynshamns frsamling till Vsterhaninge 2 frsamling.
  9. Nya Gubbngens frsamling verfrs till Stockholm stav.
Stockholm stav Stockholm sdra stav
Gubbngens Frsamling