Frbluffande frdelse

I orkanen Katrinas efterdyningar har ver en miljon mnniskor --- dribland tusentals medlemmar i kyrkan frn ett flertal stavar i Louisiana, Mississippi och Alabama --- flyttats frn sina hem och kommer inte att kunna tervnda p flera mnader.

Broder Nield sade att kyrkan fortstter att tillgodose behoven hos lokala medlemmar och samhllsinvnare. versvmningarna efter orkanen hotar att frorena vattenfrrden med bakterier, s kyrkans stora frrd av hygienpaket r ovrderligt , sade han. Broder Nield uttryckte sin uppskattning av kyrkans medlemmar som har gett bidrag till kyrkans humanitra tjnst. "Tack vare detta lngtidsprojekt kan vi hjlpa till nr behovet r som strst", sade han. Av Sarah Jane Weaver, Church News