Förbluffande förödelse

I orkanen Katrinas efterdyningar har över en miljon människor --- däribland tusentals medlemmar i kyrkan från ett flertal stavar i Louisiana, Mississippi och Alabama --- flyttats från sina hem och kommer inte att kunna återvända på flera månader.

Broder Nield sade att kyrkan fortsätter att tillgodose behoven hos lokala medlemmar och samhällsinvånare. Översvämningarna efter orkanen hotar att förorena vattenförråden med bakterier, så kyrkans stora förråd av hygienpaket är ovärderligt , sade han. Broder Nield uttryckte sin uppskattning av kyrkans medlemmar som har gett bidrag till kyrkans humanitära tjänst. "Tack vare detta långtidsprojekt kan vi hjälpa till när behovet är som störst", sade han.

Av Sarah Jane Weaver, Church News