YearInPictures_00166.JPG
Officiellt uttalande

Första presidentskapets påskbudskap – 2021

I påsk firar vi tacksamt vår Herre och Frälsare Jesu Kristi uppståndelse. Vi förkunnar med glädje och vittnar högtidligt om att vi alla kommer att leva igen tack vare Jesus Kristus.

Det centrala i Guds eviga plan är hans Sons, Jesu Kristi, mission. Han kom för att återlösa Guds barn. Genom Frälsarens försoning blev uppståndelse och odödlighet en verklighet för alla och evigt liv blev en möjlighet för alla som vill göra sig värdiga det. Jesus förkunnade:

”Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig ska leva om han än dör, och den som lever och tror på mig ska aldrig någonsin dö.” (Joh. 11:25–26.)

Gud vare tack för Jesu Kristi försoning och uppståndelsens gåva!