Första presidentskapet 10 år

För tio år sedan, söndagen den 12 mars 1995, blev president Gordon B Hinckley kyrkans femtonde president och efterträdde president Howard W Hunter som dog den 3 mars.

Många människor --- både medlemmar och de som har andra trosåskådningar --- förundrar sig över kyrkans tillväxt och allt gott den åstadkommit under de tio år som president Hinckley varit ledare för kyrkan ...

President Hinckley sade vid en generalkonferens: "Nu, mina bröder och systrar, har tiden kommit då vi måste stå lite mer rakryggade, höja blicken och utvidga vårt förstånd till en större insikt om denna Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heligas storslagna tusenårsmission.

Av Gerry Avant Church News