FN's Internationella familjedag p Kungstrdgrden

I r var det tiorsjubileum fr FN: s Internationella Familjedag. Den firades bl.a.i Kungstrdgrden i Stockholm.

Lois Herrey sjunger frn stora cenen.

Avslutningsvis samlades hela familjedags- kommittn p stora scenen fr att inbjuda fler att delta infr nsta r och hlsa alla vlkomna tillbaks. Kd:s Ewa Samuelsson fick avsluta dagen med ngra kloka ord varefter Ninni och hennes husband spelade ngra hrliga ltar. Drefter pbrjades stdning och terstllning. Allt var klart inom en timme mycket tack vare gedigna insatser av mnga ungdomar och kvorumbrder frn Jesu Kristi Kyrka.

Under dagen intervjuades ldste John H. Groberg med fru och detta samt hela evenemanget filmades och kommer att sndas ver ppna Kanalen samt via BYU:s satellit-nt s snart mjligt.

I Ume firades FN:s Familjedag av Haro, IOGT-NTO, Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga och Kristdemokraterna gemensamt. Varje organisation hade ett eget tlt eller bord. Dr fanns clowner, lekar, godis, tvlingar och ballonger att frnja sig med. Tre politiker frn m, kd och fp talade om sin syn p familjen och det avslutades med en frgestund. Evenemanget gav mersmak och ska gras om nsta r i strre skala. Samordnare var Mattias Norin ordfrande i Haro Vsterbotten.