FN's Internationella familjedag på Kungsträdgården

I år var det tioårsjubileum för FN: s Internationella Familjedag. Den firades bl.a.i Kungsträdgården i Stockholm.

Lois Herrey sjunger från stora cenen.

Avslutningsvis samlades hela familjedags- kommittén på stora scenen för att inbjuda fler att delta inför nästa år och hälsa alla välkomna tillbaks. Kd:s Ewa Samuelsson fick avsluta dagen med några kloka ord varefter Ninni och hennes husband spelade några härliga låtar. Därefter påbörjades städning och återställning. Allt var klart inom en timme mycket tack vare gedigna insatser av många ungdomar och kvorumbröder från Jesu Kristi Kyrka.

Under dagen intervjuades äldste John H. Groberg med fru och detta samt hela evenemanget filmades och kommer att sändas över Öppna Kanalen samt via BYU:s satellit-nät så snart möjligt.

I Umeå firades FN:s Familjedag av Haro, IOGT-NTO, Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga och Kristdemokraterna gemensamt. Varje organisation hade ett eget tält eller bord. Där fanns clowner, lekar, godis, tävlingar och ballonger att förnöja sig med. Tre politiker från m, kd och fp talade om sin syn på familjen och det avslutades med en frågestund. Evenemanget gav mersmak och ska göras om nästa år i större skala. Samordnare var Mattias Norin ordförande i Haro Västerbotten.