Nyhetsrummet Blogg

Firande av FNs internationella familjedag

FNs internationella familjedag firades för nionde gången i Alingsås den 9 maj. Som tidigare år organiseras familjedagen av Familjedagsföreningen i Alingsås och många organisationer, kyrkor och politiska partier deltog. De presenterar hur och vad de gör för att stödja familjerna. Denna gången var det 20 olika föreningar som gjorde dagen till en fantastisk upplevelse. Dessutom sponsrade 15 olika företag dagen och därmed familjens betydelse i samhället.

En nyhet för året var att det hölls en cupcaketävling i en barn- och en vuxenklass. Tävlingen var av stort intresse och många röstade på vilka cupcakes de tyckte var snyggast. En proffsjury bedömde också andra kriterier i vuxenklassen för att utse den ”bästa” cupcaken denna gång.

På programmet fanns uppvisning av hästhoppning, agility för hundar och svenska folkdanser. Judoklubben visade hur man tränar och tävlar i judo. Uppvisning av parkour var också en uppskattad programpunkt. Många andra uppvisningar och presentationer gjorde dagen mycket lyckad.

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga hade sin egen monter med lekar och ansiktsmålning och svarade på frågor om Mormons bok. Medlemmarna var engagerade i fikatältet, med korvgrillning och många andra uppgifter under dagen.

Företagen sponsrade med priser till tävlingar och lotterier och det som såldes i fikatältet. Ett populärt pris var att under ett veckoslut få använda en fulltankad familjebil för en valfri resa.

Mer information kan man finna på http://www.familjedagsforeningen.se

Bläddra bloggen

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Stilguideanmärkning: Använd kyrkans fullständiga namn när det nämns första gången i artiklar om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. För mer information om användningen av kyrkans namn, se vår på stilguide nätet. »Stilguide - Om kyrkans namn.