FamilySearch finns nu på 30 språk

© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

FamilySearch har gett 20 språk utökat funktionalitet sedan augusti förra året, vilket gör den till världens största (och kostnadsfria) släktforskningstjänst – tillgänglig för alla på 30 språk. Webbplatsen har varit tillgänglig på 10 språk (engelska, franska, italienska, japanska, kinesiska, koreanska, portugisiska, ryska, spanska och tyska) sedan den lanserades 2007.

”Genom att släppa FamilySearch på ytterligare språk kan vi nå ut till fler av våra användare runtom i världen och ge dem större möjligheter att göra roliga, minnesvärda upptäckter och kopplingar om sin släkt”, säger Steve Rockwood, VD på FamilySearch International.

Användare på FamilySearch kan skapa kostnadsfria konton, bygga släktträd, utforska miljarder släktuppteckningar och lägga till släktminnen och artefakter på de 30 språken nedan. FamilySearchs mobilapp Släktträdet finns tillgänglig för iOS och Android om språken stöds på användarens enhet.

Den som går in på FamilySearch.org med webbläsaren inställd på ett av de nya språken kan automatiskt navigera på webbplatsen på det språket. I annat fall kan användare välja det språk de föredrar från listan över språk allra längst ner på FamilySearch.org.

FamilySearch.org är en ideell organisation som drivs av volontärer, framtagen av Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.

Български (bulgariska)
Česky (tjeckiska)