"Visning och introduktion av FamilySearch Forskningscenter"

Släktforskare från Sollentuna Släktforskare och Storstockholms Genealogiska Förening gästade FamilySearch

Vad vet du om FamilySearch? Några som ville veta mera var släktforskare från Sollentuna Släktforskare och Storstockholms Genealogiska Förening (SSGF).

Torsdagen den 3 oktober 2019 kom 24 personer från Sollentuna Släktforskare. De ville veta mer om FamilySearch och se vårt Släktforskningscenter i Stockholm City.

Efter överenskommelse med mig, Ingrid, hade sedan SSGF en stor annons i sitt Nyhetsbrev nr 7 2019. Det stod bl.a. Torsdag 10 oktober kl. 18.00-21.00 Visning och introduktion av FamilySearch Forskningscenter (!), adress: Klara Norra Kyrkogata 34, begränsat antal deltagare (vi satte det till 25 personer). Det kom 25 personer!!!

Vi hade i stort sett samma program vid de båda kvällarna. Först lite historik och bakgrund till FamilySearch och sedan information om tillämpning. Appar och dess användning, bland annat för att intressera barn och barnbarn för släktforskning. Den 10:e blev det även lite utrymme för information om möjligheten att hjälpa till med Indexering.

Våra besökare tyckte att det hade varit en givande kväll med mycket nyttig och intressant information. Vid flera tillfällen fälldes kommentarer som:

”Det här hade jag ingen aning om”

”nu måste jag hem och prova”.

- Ingrid Rydström

för mer information om släktforskningsprogrammet FamilySearch, vänligen besök: https://www.familysearch.org