Etthundratusen afrikaner glds t kontinentomfattande "Mormon Helping Hands-projekt"

Ghana, Accra - Humanitr verksamhet kan handla om katastrofhjlp eller att hjlpa samhllen frbereda sig under tider av fred. Frra veckan samarbetade ver 100 000 mormoner i hela Afrika i ett kontinentomfattande "Mormon Helping Hands-projekt" fr att rja upp i samhllet.

Kyrkans medlemmar samarbetade med lokala regeringsledare fr att vlja ut projekt som skulle vara samhllet till strst hjlp. Avrinningsrnnor p trafiktta gator rensades, sjukhus fick ett nytt lager mlarfrg och allmnna omrden frsknades med blommor och grs.
Charles Adebayo, medlem i kyrkan i Nigeria, var s glad ver att kunna delta i projektet. "Vi finner riktig gldje nr vi tnker p annat n oss sjlva. Det r sann gldje."
Trots att det finns en kvarts miljon medlemmar i Afrika r kyrkan fortfarande inte srskilt knd dr, sger Adesina Olukani, kyrkans talesman i Afrika.
"Kanske kommer en del av mysteriet kring vr tro att skingras nu", sger han.