Att han m skriva p vra hjrtan

Frldrar br lra sina barn att be. Barn lr sig bde av det som frldrarna gr och det de sger. Barn som ser sin mor eller far g genom livets prvningar i innerlig bn till Gud och sedan hr ett uppriktigt vittnesbrd om att Gud svarade i godhet, kommer att minnas vad de sg och hrde. Nr prvningarna kommer r de frberedda.

S smningom, nr barnen inte bor hemma hos familjen lngre, kan bnen erbjuda den skyddande skld som frldern s grna vill att de ska ha. Att skiljas t kan vara svrt, srskilt nr frldrarna och barnen vet att de kanske inte ska trffas igen p lnge. Min far och jag fick uppleva det. Vi skildes t i ett gathrn i New York City. Han hade rest dit fr arbetets skull. Jag var dr p vg ngon annanstans. Vi visste
bda att jag antagligen aldrig skulle flytta hem och bo under samma tak som mina frldrar igen. Ls mer i augustis nummer av kyrkans tidskrift Liahona.