Nyhetsrummet Blogg

Att fånga det enkla och vackra - en reflektion på mors dag

Jag tror på det vackra! Vackra ting är mäktiga! De kan berika vår själ, inspirera, ge oss positiv energi och göra oss lyckligare. Därför finner jag alltid tid och rum i mitt liv för att söka efter, njuta av och rikligt ”strössla” med skönhet i min omgivning.

De allra vackraste och mest gudomliga ting upptäcker man med hjälp av sitt hjärta. Dessa är ofta gömda i de enkla, vardagliga ögonblicken, vilka vi, lätt låter passera oss obemärkta förbi.

Som mamma upplever jag dagligen värdefulla stunder tillsammans med mina barn och min familj. Jag bestämde mig för att lyckas fånga så många som möjligt av dessa vardagliga färgglada konfetti, som finns i så rikligt mått i mitt eget liv.

Därför tar jag fram min kamera varje dag. Jag använder kameraobjektivet till att skala bort de gråa nyanserna och det mindre viktiga och söka fokus på de ljusglimtar, som alltid finns där, bara jag själv väljer att stanna upp och se dem både med mina ögon och mitt hjärta. Jag vill hinna fånga det vackra i livet, som bara varar ett ögonblick, innan det passerar. Det vackra i det enkla: barnens lekar, familjestunder, deras ansiktsuttryck och gester. När jag väljer att sätta på min andliga kameralins får allting ny färg och mening.

Jag fotograferar inte bara för att kunna se mer klart i livet och spara ett minne för familj och vänner, utan det är mitt eget sätt att höja min röst för saker jag värderar högst i mitt liv. Jag höjer rösten för familjens värdiga plats i samhället, för den oersättliga mammarollen och för sann glädje. Jag höjer rösten för min tro som genomsyrar mitt liv, för lojalitet och allt som berör mig.

Jag tror på det vackra och det som Fjodor Dostojevskij en gång uttryckte ”Beauty Will Save the World”!
/Elena Schelin, Stockholm

morsdag1

morsdag2

morsdag3

morsdag4

morsdag5

morsdag6

morsdag7

morsdag8

morsdag9

morsdag10

Bläddra bloggen

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Stilguideanmärkning: Använd kyrkans fullständiga namn när det nämns första gången i artiklar om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. För mer information om användningen av kyrkans namn, se vår på stilguide nätet. »Stilguide - Om kyrkans namn.