Apostlar använder Twitter för att sprida evangeliet och kommunicera med världen

Kyrkan har under en tid haft officiella sidor på Facebook och Google+ för ledare i kyrkan. Vissa högre ledare i kyrkan använder nu dessa kanaler och Twitter för att personligen dela med sig av sina ord, tankar och lärdomar.

Två apostlar, äldste M. Russell Ballard och äldste Jeffrey R. Holland, började använda Twitter för ett par veckor sedan, och andra ledare i kyrkan börjar också använda Twitter inom kort. Äldste Ballards första tweet kom efter ett tal som han höll till sista dagars heliga unga vuxna i hela världen den 4 maj. Äldste Hollands första tweet och fotografi lades upp efter talet han höll för mormonmissionärer på kyrkans missionärsskola (MTC) i Provo i Utah den 6 maj.

Detta är bara ännu ett steg som kyrkans ledare tar i användningen av sociala medier för att sprida evangeliet och kommunicera med världen.