Inblickar

Äldste Baquedano

Hej, jag heter Adrien Baquedano och är 21 år gammal. Jag är missionär för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Jag växte upp utanför Bordeaux i södra Frankrike. Bordeaux är en jättefin stad med gammal arkitektur, spännande historia och fascinerande livsstilar.

Musik gör mig entusiastisk, jag spelar cello, elbas och sjunger. Jag gillade inte idrott när jag var yngre men när jag började träna judo blev det annorlunda. Jag fick utlopp för min energi och det hjälpte mig att vara mer fokuserad resten av veckan.

I gymnasiet var jag en ganska vanlig snubbe, jag tyckte mest om att åka skateboard, umgås med kompisar, spela League of Legends och lyssna på fransk rap musik. Men ett intresse för språk och politik började växa, och jag bestämde mig för att läsa kinesiska och internationella relationer på universitet. Jag fick plugga ett år i Leeds, Storbritannien, och där blev jag riktigt förälskad i den engelska kulturen och livsstilen. Där fick jag även se fantastiska fotbollsmatcher.

Under min tid på universitetet fick jag jobb som lärarassistent på en skola där nästan alla elever var äldre än jag! Det var en härlig upplevelse att få hjälpa till på engelska och kinesiska språkklasser och att arbeta med ungdomarna, vilket jag också gjorde i kyrkan.

Att hjälpa ungdomar har varit meningsfullt för mig har förstärkt min övertygelse om att Gud finns och älskar var och en av oss. Min tro gör mig glad och den har påverkat mitt och min familjs liv mycket positivt. Jag är tacksam att min mor omvändes till kyrkan, och att jag har fått kyrkans lärdomar som riktlinjer i mitt liv. Att vara mormon har förändrat mig till en bättre människa och glädjen jag upplever som missionär är oslagbar.