Äldste Joseph B. Wirthlin, den äldsta aposteln, avled vid 91 års ålder

Äldste Wirthlin hade gått till sängs i sitt hem i Salt Lake City och dog fridfullt omkring kl 23:30 (Salt Lake City-tid) av åldersrelaterade orsaker. Hans äldsta dotter Jane Wirthlin Parker var där. En släkting hade tidigare tagit hand om Wirthlin vars hustru Elisa Young Rogers Wirthlin dog 2006.

Han fortsatte att arbeta på sitt kontor ända till Tacksägelsedagen, den 27 november.

Begravningstjänsten hålls mitt på dagen på fredag den 5 december, vid Tabernaklet på Temple Square, Salt Lake City. Medlemmar och vänner till Kyrkan kan se begravningstjänsten sändas på LDS.org.

Uppskattningar kan meddelas på condolences @ lds.org.