Vaccination mot mässlingen

• År 2003 donerade Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga tre miljoner dollar för att stödja ett världsomfattande initiativ som skulle tillhandahålla vaccination mot mässlingen för barn i 40 länder. Kyrkan samarbetade med amerikanska Röda Korset, stiftelsen Förenta Nationerna, Centers for Disease Control and Prevention, Förenta Nationernas barnfond, Världshälsoorganisationen, Internationella Röda Korset och Röda Halvmånen.
  • År 2004 deltog kyrkan i en kampanj för vaccination mot mässlingen i Madagaskar. En del medlemmar i kyrkan donerade sin tid genom att verka som missionärer under mässlingskampanjen.
  • Under 2006 deltog kyrkan i kampanjer för vaccination mot mässlingen i Angola, Ghana, Kenya, Namibia, Sierra Leone, Swaziland, Uganda och Zimbabwe.

Mer information om vaccination mot mässlingen