Utbildning i neonatal återupplivning

• Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga arbetar tillsammans med nationella hälsoorganisationer och hälsoministerier över hela världen, och har skickat frivilliga läkare och sjuksköterskor för att undervisa förlossningspersonal om neonatala återupplivningstekniker. Med sådan utbildning kan personalen bidra till att rädda livet på barn som föds med andningssvårigheter.
  • Genom kyrkans arbete har tiotusentals av förlossningspersonalen utbildats.
  • År 2006 utfördes utbildningen i 26 länder: Albanien, Argentina, Botswana, Brasilien, Burma, Colombia, Demokratiska republiken Kongo, Ecuador, Egypten, El Salvador, Ghana, Indien, Jordanien, Libanon, Lesotho, Liberia, Malaysia, Mongoliet, Namibia, Nigeria, Paraguay, Peru, Sierra Leone, Thailand, Turkiet och Ukraina.