Släktforskningscenter

FamilySearch har 4 600 lokala kontor i 126 länder där allmänheten har tillgång till släktforskningsuppteckningar och där de kan få personlig hjälp med sin släktforskning. Dessa center är bland annat det världsberömda Släkthistoriska biblioteket i Salt Lake City i Utah, stora regionala center som i Mesa i Arizona och Los Angeles i Kalifornien och mindre center som vanligtvis ligger inom sista dagars heligas möteshus.

Släktforskningscentren är kostnadsfria, öppna för allmänheten och bemannas av kunniga volontärer. Varje center erbjuder verktyg och resurser till både nybörjare och erfarna släktforskare som de kan använda för att lära sig mer om sina förfäder.

Centren ger kostnadsfri tillgång till släktforskningswebbplatser som man måste prenumerera på. Mot en låg kostnad har besökare också tillgång till Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heligas omfattande cirkulerande samling med 2,5 miljoner mikrofilmer från över 100 länder.

En del offentliga bibliotek och historiska förbund i Förenta staterna har godkänts som filialer till FamilySearch och där har besökare tillgång till samma resurser.

Besök FamilySearch webbplats för att se var det närmaste släktforskningscentret ligger.