Seminariet

Seminariet är ett fyraårigt religiöst utbildningsprogram för ungdomar mellan 14–18 år. Det är öppet för alla troende tonåringar.

Eleverna studerar en helig skrift per skolår: Gamla testamentet, Nya testamentet, Mormons bok eller Läran och förbunden. När en elev tar examen har han eller hon studerat alla fyra böckerna.

Eleverna går i seminariet antingen innan eller efter skolan. I fall där avståndet är en faktor eller där det finns få sista dagars heliga tonåringar kan elever fullgöra det fyraåriga skolprogrammet genom ett hemstudieprogram.

Kurserna undervisas av frivilliga.

Mer information om seminariet