The Tabernacle Choir släpper nya datum för turnén 2021

The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square har släppt ytterligare information angående sin turné 2021 till sju städer i fyra nordiska länder och i Storbritannien. Turnén, ursprungligen planerad för 2020, sköts upp på grund av begränsningar orsakade av covid-19. Den flyttade turnén sträcker sig över 22 dagar, från torsdagen den 17 juni till torsdagen den 8 juli 2021.Turnén besöker samma städer som turnén 2020 skulle ha besökt.  De nya datumen är följande:

Stad

Datum (dag)

Plats

Stockholm, Sverige

19 juni 2021 (lör.)*

Konserthuset Stockholm

Helsingfors, Finland

22 juni 2021 (tis.)

(information kommer senare)

Köpenhamn, Danmark

26 juni 2021 (lör.)

DR Koncerthuset

Oslo, Norge

29 juni 2021 (tis.)

Oslo Spektrum

Edinburgh, Skottland

2 juli 2021 (fre.)

Usher Hall

Cardiff, Wales

5 juli 2021 (mån.)

St. David’s Hall (endast inbjudna)

Newport, södra Wales

6 juli 2021 (tis.)

International Convention Center Wales

* Matiné och kvällskonsert.

”Vi är mycket glada över att vi i samarbete med konserthallarna och våra resepartners har kunnat boka om den här turnén för de här datumen 2021”, säger körordförande Ron Jarrett. ”Vi kommer att kunna behålla det ursprungliga konceptet för turnén – att besöka Wales och andra områden varifrån kören har ett arv, eftersom dess första medlemmar var tidiga konvertiter till Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga med musikaliska talanger som kom från dessa platser.”

TabernacleChoir_OrchestraTempleSquare
The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Innan turnén sköts upp såldes biljetter i Stockholm och Edinburgh. De som har köpt biljetter till dessa konserter kan föra över dem till de nya konsertdatumen 2021. Båda dessa konserthallar kommer att kontakta biljettinnehavare via e-post angående biljetterna. Biljettförsäljningen i Stockholm och Edinburgh har återupptagits, och biljetter till konserten i Köpenhamn släpps för försäljning måndagen den 6 juli 2020. Information om biljetter till de andra platserna turnén besöker tillkännages framöver. Se TabChoir.org/tour för mer information.

Sedan sin första turné utanför Utah 1893 har kören turnerat i stor utsträckning i USA och i andra länder. Förutom körens tidigare turnéer i Europa har den också framträtt i musikens huvudstäder från Israel och Ryssland till Japan och Australien. Dess resor har också tagit den till installationen av sju av USA:s presidenter. En uppsättning på cirka 65 orkestermedlemmar har turnerat med kören sedan 2005.

Kören och orkestern är aktiva med inspelningar på egen skivetikett som har släppt över 90 cd:ar, dvd:er, böcker och andra produkter sedan den grundades 2003. Körens senaste cd, When You Believe: A Night at the Movies, släpptes fredagen den 22 maj och går att köpa, ladda ner och streama på TabChoir.org/shop. Albumet låg etta på tidskriften Billboards® lista Classical Crossover första veckan efter släppet.

För mer information, gå till www.TheTabernacleChoir.org/tour. Ytterligare mediaresurser finns på webbplatsen under About Us/Newsroom.