nyhetsartikel

Talang, en magisk afton med Savannah Stevenson

Vi har alla begåvats med talanger av olika slag. Vissa av oss har en möjlighet att dela dem, till glädje för oss alla. Den 15 respektive 16 november hade vi i Malmö stav och Göteborgs stav, tillsammans med vänner och bekanta, möjlighet att lyssna till Savannah Stevenson. Hon är i dag en musikalstjärna i West End i London, och hon är också medlem i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.

Det är lätt att tro att vissa får sina talanger, bara sådär, men Savannah berättade för oss om delar av sitt liv, om hur motgångar och utmaningar gjort henne till den hon är i dag, om hur hon har känt sig ledd av Anden och hur hon, i efterhand, insett att många av hennes prövningar förberett henne för framtiden. Detta tillsammans med hårt arbete.

Vi fick också höra henne sjunga stycken ur musikalerna Mary Poppins, Cats, Phantom of the Opera, Wicked och Sweeney Todd. En fantastisk röst i höstrusket!

Hon ackompanjerades av Andreas Landegren, även han en fantastisk musiker, och för de flesta mest känd som kapellmästare i Lotta på Liseberg. Förutom att ackompanjera Savannah fick han möjlighet att glänsa på egen hand med det vackra egenskrivna stycket Song for Siri.

I Göteborg var det inte bara dessa två generösa människor som delade med sig av sin tid och talang. Flera av våra medlemmar i Staven hade arbetat hårt i det dolda med att göra denna kväll möjlig. Att organisera ett event för över 400 människor tar både tid och kraft. Vi fylldes av såväl musik och sång som tilltugg. Ett ljust minne i denna mörka årstid.

Helena Stulen