Inblickar

Syster Wilson

G'day! Jag heter Syster Wilson och jag kommer ifrån Sydney, Australien. Jag växte upp som ett vanligt australienskt barn med min mamma som är född i Sverige, min far som är född i Nya Zeeland och mina fem syskon. Jag är det tredje barnet. Min familj är det som betyder mest i mitt liv.

När jag slutade gymnasiet pluggade jag sminkkonst, inklusive skulptur, specialeffekter och protetik. Jag jobbade lite grand för modeveckotidningar under min studietid. Det var då jag upptäckte mitt intresse för underhållningsbranschen. Jag gjorde en del provspelningar för scenskolan och fick medverka i olika små reklaminslag för både film och radio. Dessutom upptäckte jag min kärlek till att skriva. Jag gillar att blogga och att vara aktiv på sociala medier.

Jag tror på en kärleksfull, intelligent, objektiv, rättvis och förstående Gud, och inget är mer viktigt för mig än att utvecklas för att bli mer lik min Frälsare Jesus Kristus. Det är när jag följer hans exempel som jag hittar genuin glädje i livet. Jag önskar inget mer än att vara ett positivt exempel och ljus i en värld fylld av skiftande värderingar och som tycks bli allt mörkare.

Jag tror på att söka kunskap, att begrunda och att be. Detta har jag gjort när det gäller Mormons Bok och känner att det har lett till mer sanning och kunskap för mig. Med detta i åtanke tjänar jag för närvarande som en missionär. Jag vill dela med mig av detta enkla budskap till alla som jag möter och som söker efter sanning och frid i livet.