Sista utsändningen av Det uppväxande släktet: Europa 2020 visar tjänande som utförts runtom i Europa

Den sista utsändningen av Det uppväxande släktet: Europa 2020 för ungdomar och unga vuxna överallt i Europa sker den 25 september klockan 19:00 centraleuropeisk tid på områdets officiella Facebook-, Instagram- och Youtube-sidor för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Utsändningen kommer att vara tillgänglig på 22 språk och ”är ett program för Europas unga av Europas unga”.

De välbekanta programvärdarna Iréne Kabongo från Belgien och Ben Warner från Storbritannien får sällskap i studion av äldste Erich W. Kopischke, andre rådgivare i presidentskapet för området Europa, samt av äldste Alan Phillips, områdessjuttio från Storbritannien. Programmet visar också missionärer som tjänar i Kroatien och Serbien, videoprofiler från olika länder och två musiknummer.

Deltagarna ska prata om hur det uppväxande släktet gör skillnad i dagens värld genom sitt sätt att exemplifiera och leva enligt Jesu Kristi evangelium på normala och naturliga sätt. Äldste Kopischke förklarar: ”Den här rörelsen drar till sig människor, särskilt dem utanför vår tro, eftersom de vill veta ’varför’? Många kommer att vilja se det vi ser och känna det vi känner och sedan vill de vara med och vara en del av det.”

För dem som inte kan se programmet i direktsändning finns hela inspelningen tillgänglig senare via kyrkans officiella sidor på sociala medier överallt i Europa