Platsen för Birminghams tempel, England tillkännagiven

Herrens hus som tillkännagavs 2022 hjälper lokala heliga att öka sitt "andliga momentum"

Första presidentskapet i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har offentliggjort platsen för Birminghams tempel i England. Templet kommer att byggas på en 1 hektar stor tomt som ligger på 185–187 Penns Lane, Sutton Coldfield, Birmingham, England.

<p>Platsen för Birminghams tempel i England.</p>
Platsen för Birminghams tempel i England.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Det planeras för ett tempel på omkring 1 000 kvadratmeter på ett plan där gästhem och ankomstfaciliteter ingår. Kyrkans president Russell M. Nelson tillkännagav templet under kyrkans konferens i april 2022. ”Vårt positiva andliga momentum ökar när vi tillber Herren i templet och växer i vår kunskap om den storslagna bredden och djupet av välsignelserna vi får där”, sa profeten. ”Jag vädjar till er att stå emot världens sätt genom att fokusera på templets eviga välsignelser. Er tid där ger välsignelser för evigheten”, sa han när 17 nya tempel, däribland Birminghams tempel i England, tillkännagavs.

Predikandet av Jesu Kristi återställda evangelium började år 1837 i Storbritannien när missionärer, däribland två medlemmar i de tolv apostlarnas kvorum, började undervisa i Preston. Under 1800-talet emigrerade över 52 000 nyomvända från Storbritannien för att ansluta sig till huvuddelen av Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i USA. År 1870 bestod nästan hälften av Utahs befolkning av brittiska immigranter.

Storbritanniens tre tempel innefattar det historiska Londons tempel i England (invigdes 1958), Prestons tempel i England (invigdes 1998) och Birminghams tempel i England (tillkännagavs 2022). Birminghams tempel i England blir det tredje templet i verksamhet i Storbritannien, där det bor nästan 187 000 medlemmar i över 315 församlingar.

Detaljerade designplaner för templet skapas fortfarande. Ytterligare information, inklusive exteriör visualisering och datum för första spadtaget, publiceras senare. Projektledarna samarbetar fortlöpande med lokala tjänstemän om preliminära planer för templet som förberedelse för byggnationen.

Medlemmarna i Jesu Kristi Kyrka Sista Dagars Heliga anser att templen är ”Herrens hus” och de heligaste platserna för gudsdyrkan på jorden. Templen skiljer sig från kyrkans möteshus eller kapell. Alla är välkomna att närvara vid söndagens gudstjänster och andra veckoaktiviteter i lokala möteshus. Huvudsyftet med templen är dock att trofasta medlemmar i kyrkan ska få delta i heliga ceremonier såsom vigslar som förenar familjer för evigt.