Ledares biografi

Patrick Kearon

Äldste Patrick Kearon inröstades som medlem i de sjuttios första kvorum den 3 april 2010. Vid tiden för kallelsen hade han tjänat som medlem i de sjuttios tredje kvorum i området Europa. Han tjänar för närvarande som första rådgivare i presidentskapet för området Europa.

Han utbildade sig i Mellanöstern och Storbritannien och arbetade inom olika branscher, bland annat rörande hälsovård, mat, bil och transport. Som en del i sitt engagemang i samhället har han suttit i styrelser för välgörenhetsorganisationer, en skola, ett nyföretagarcentrum och en högskola. Äldste Kearon verkade i ett flertal kallelser, bland annat som biträdande församlingskamrer, Unga mäns president, rådgivare till en biskop, grenspresident, stavspresident och områdessjuttio från 2005 till 2010.

Han föddes i Carlisle i Cumberland, England den 18 juli 1961 och gifte sig med Jennifer Carole Hulme 1991. De är föräldrar till fyra barn, varav ett har dött.