Ny videoserie om hur man förbereder sig för generalkonferensen

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga håller sin halvårskonferens den 2–3 oktober 2021. Alla är välkomna att tillsammans med miljontals andra världen över höra budskap om Frälsaren Jesus Kristus från levande profeter och apostlar såväl som andra globala ledare i kyrkan.

General Conference October 2021Download Photo

För att hjälpa oss att förbereda oss för det här andliga evenemanget ger kyrkan ut åtta korta videor med förslag under dagarna före generalkonferensen. Du kan få en förhandstitt på ”Generalkonferensen: Hur ska du förbereda dig?” nedan:

Ett avsnitt med ett nytt förslag läggs ut varje dag på kyrkans kanaler i sociala medier (Facebook, YouTube, Instagram) på 22 språk från den 25 september till den 2 oktober 2021.

Du kan också gå till den här spellistan för att se de senaste videouppladdningarna.

Generalkonferensen är en världsomfattande sammankomst som Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga anordnar. Två gånger om året, under den första helgen i april och oktober, håller ledare i kyrkan från hela världen tal som är fokuserade på den levande Kristus och hans evangelium. Konferensen streamas i direktsändning från konferenscentret på Temple Square i Salt Lake City i Utah, USA på omkring 70 språk och översätts senare till över 100 språk.