nyhetsartikel

Mormon Helping Hands gör en insats på vinterolympiaden i Pyeongchang

Mormon Helping Hands, kyrkans världsomfattande program för volontärarbete i samhället, har etablerat ett center som tillhandahåller tjänster för att möjliggöra ett lyckat OS i Pyeongchang.

Helping Hands-centret, som består av mer än 20 volontärer från Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Gangneung, Sydkorea, erbjuder tolktjänster på nio språk, en vintersportzon för fotografering, gör-det-självaktiviteter för familjer, gratis Wi-Fi och en plats att värma sig, njuta av varma drycker, ladda mobiltelefoner, se direktsändningar från olympiaden och till och med släktforska.

Centret samarbetar med den lokala polisen för att förhindra brott mot utlänningar. Go Kwang-young, chef för volontärcentret i Gangneung City, hjälpte till att etablera ett partnerskap mellan polisen och Helping Hands-centret. Hon uttryckte sin uppskattning för den här sortens samarbete och anmärkte att ”volontärtjänsten och de talanger som står till buds vid det här centret kommer att hjälpa Gangneung City att vidareutvecklas”.

Helping Hands-centret är öppet varje dag under Olympiska spelen och Paralympiska spelen till och med den 25 mars 2018. Alla är välkomna.