nyhetsartikel

Medlemmarna i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga ser fram emot global konferens – en tid av uppenbarelse

Den 6 oktober förbereder sig tiotusentals medlemmar i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga runt om i Europa för den 188:e halvårskonferensen.

Generalkonferensen ger kyrkans medlemmar möjlighet att ta emot vägledning, lära sig mer om Jesus Kristus och förenas med en halv miljon medlemmar i Europa och över 16 miljoner världen över. Konferensen består av fem möten: fyra allmänna möten och ett möte för kyrkans kvinnliga medlemmar. Människor från hela världen reser för att närvara vid generalkonferensen i Salt Lake City, Utah, USA. Varje möte tolkas dessutom och sänds på över 80 språk runtom i världen.

Kyrkans globala medlemskap ser fram emot generalkonferensen och ser den som en tid till att reflektera över livet och hur de kan stärka sin relation till Gud, familjen och samhället. Många ser till konferensen som en tid till att få svar från Gud och till att bättre förstå hur han vill att de ska leva. Adrian Rojas Rodriguez från Spanien förklarar hur han förbereder sig för konferensen: ”Jag skriver ner frågor om det som händer i mitt liv som jag vet kommer att besvaras under den kommande konferensen. Det är så jag vet vad min himmelske Fader förväntar sig av mig i mitt liv.”

För familjen Pfeiffer i Tyskland är konferensen en alldeles särskild möjlighet ”att lyssna på profeterna och att engagera sig”. Under de veckor och månader som följer på konferensen studerar familjen Pfeiffer och församlingen de tillhör det som sas under konferensen på sina söndagsmöten. Det hjälper dem att komma ihåg lärdomarna och den vägledning de fick. Den globala halvårskonferensen är en speciell tid för troende i alla nationer, däribland i Europa. Lärdomarna som undervisas och den personliga uppenbarelse som tas emot har direkt inverkan på deras liv under kommande månader och år.

Schemat för generalkonferensen i oktober 2018 (direktsändningar via Internet):

Konferensen sänds via internet på lds.org och kyrkans medlemmar och vänner inbjuds att koppla upp sig och delta. Följ hashtaggen #GeneralConference på sociala medier för att se hur den här generalkonferensen inspirerar miljoner.