Julklappspacket

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga i Jönköping samlar åter in julklappar som ska skickas till behövande barn i Lettland, Ukraina, Rumänien och Moldavien. Det har man gjort de senaste två åren. Insamlingen görs i samarbete med Läkarmissionen och Frälsningsarméns scoutförbund. Varje paket innehåller bland annat skrivmaterial, tandborste och tandkräm och en tablettask. På onsdagskvällen var det dags att packa paketen och det var full fart församlingsbarnen och alla som besökte kyrkan. "Vi har fått in 651 paket och det är rekord. Företagarna och flera skolor har ställt upp väldigt fint", säger Sture Nilsson vid församlingen.