Senaste nytt

Grattis på mors dag!

Några röster om moderskap

”Moderskap innebär mera än att föda barn, även om det naturligtvis betyder det. Det karakteriserar vårt innersta väsen som kvinnor. … Vi är alla mödrar … och vårt kall är att älska och hjälpa till med att leda det uppväxande släktet på jordelivets farliga vägar. … Hur många unga män och kvinnor finns det som förtvivlat längtar efter er kärlek och ert ledarskap? Inser vi till fullo att vårt inflytande som mödrar … är oersättligt och evigt?”

(Sheri L. Dew, VD för Deseret Book och inspirationstalare, ej egna barn)

”Jag känner en stor tacksamhet för alla kvinnor som agerar mödrar för barn och vuxna de inte alls är släkt med.”

(Markus, 47, sexbarnspappa)

”En viktig insikt jag fått som förälder är att mina barn varken behöver eller vill ha en 'perfekt' mamma. Det de behöver och vill ha, är MIG - med alla mina brister och misstag men också med all den kärlek och de lärdomar just jag kan ge dem.”

(Louise, trebarnsmamma)