Berättelser från Mormons bok blir levande på ytterligare språk

Avsnitt ur videoserien har släppts på ytterligare 14 språk

En forntida profet lärde en gång att de heliga ord som nu utgör Mormons bok skulle ”skyddas och bevaras av Herrens hand, till dess de skulle sändas ut till varje nation, släkte, tungomål och folk” (Alma 37:4).

Den profetian fortsätter att uppfyllas allteftersom ytterligare avsnitt i videoserien om Mormons bok från Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga görs tillgängliga på engelska och dessa 14 språk: cebuano, franska, italienska, japanska, kantonesiska, koreanska, mandarin, portugisiska, spanska, tyska, ryska, samoanska, tagalog och tonga.

BOM_2.jpg
En titt bakom kulisserna under tredje säsongen av Mormons bok-videor.2021 by Intellectual Reserve, Inc. Alle Rechte vorbehalten.
Download Photo

De senaste avsnitten, som ursprungligen släpptes på engelska våren 2020, handlar om lärdomar från den heliga texten som upptecknats av profeter i det forntida Amerika från omkring 130 f.Kr. till 421 e.Kr., däribland Mosiah, Alma och Mormon.

”Precis som den heliga texten kommer de här videorna med Kristus i centrum att föra människor närmare Frälsaren”, säger syster Reyna Aburto, andra rådgivare i Hjälpföreningens generalpresidentskap. Hon sitter också i den kommitté som har tillsyn över projektet Mormons bok-videor.

BOM1.JPG
En familj som ber, tagen från en scen i ett avsnitt av tredje säsongen av Mormons bok-videor.2021 by Intellectual Reserve, Inc. Alle Rechte vorbehalten.
Download Photo
Avsnitten på de nämnda språken finns på kyrkans officiella webbplatser för respektive land, under menyn Inspirerande media. Bland de olika biblioteken under menyalternativet Videor från området Europa finns det en som heter De heliga skrifterna. Biblioteket som heter Mormons bok-videor innehåller alla videor som hittills publicerats