Apostlar besöker medlemmar i Storbritannien och Irland, bygger upp tron

President Uchtdorf och äldste Neil L Andersen besökte Storbritannien tillsammans med andra ledare i kyrkan som avslutning på en resa som tog dem till församlingar i hela Ukraina, Ryssland och England.

För många brittiska medlemmar var det en unik möjlighet att få lyssna på en medlem i första presidentskapet och en apostel.

President Dieter F Uchtdorf talar i Hyde Parks möteshus under sitt besök i London.

Med president Uchtdorf reste hans hustru Harriet Uchtdorf; äldste Neil L Andersen i de tolv apostlarnas kvorum och hans hustru Kathy Andersen; Cheryl C Lant, Primärföreningens generalpresident och Ann M Dibb, andra rådgivare i Unga kvinnors generalpresidentskap.

Under sitt tal i Hyde Parks fullsatta möteshus i hjärtat av London uppmuntrade president Uchtdorf, andre rådgivare i första presidentskapet, brittiska och irländska mormoner att ”sträcka sig ut mot alla i vänlighet och kärlek”, och tillade ”att det här är kraften i evangeliet, att vi gör som vi säger”.

President Dieter F Uchtdorf och äldste Neil L Andersen hälsar på medlemmar i London.

President Uchtdorf använde Golfströmmen som exempel, den havsström som värmer Brittiska öarna: ”Jesu Kristi evangelium har större kraft än Golfströmmen. Det värmer hjärtat, det värmer nationerna, det välsignar och värmer familjer och enskilda. Det har stor kraft att odla, inte bara palmträd, utan liv och familj och framtid, om vi bara omfamnar det.”

Han uppmärksammade den grund kyrkans pionjärer från Storbritannien och Irland har lagt och hyllade medlemmarnas fortsatta hängivenhet. ”Ni är ett underbart och fantastiskt folk. Ni är älskade av hela världen eftersom ert folk i kyrkans historia har välsignat kyrkan på ett förunderligt sätt och ni är fortfarande kvar på den vägen.