Inblickar

Äldste Scott

När jag berättar att jag kommer från Australien tänker jag, att de flesta inbillar sig ett liv där jag fick brottas med hajar för att överleva.

I verkligheten så var min placering på League of Legends högre än vågorna på stranden utanför och om jag inte stod bakom köttdisken och sålde kängurubiff, utrustad med mitt lilla hårnät, så satt jag troligen hemma och väntade på att mamma skulle komma hem från McDonalds med något att äta medan jag spelade datorspel med mina vänner och levde livet som en online hero.

Det finns till och med videos på Youtube där man kan höra min 15-åriga, gnälliga, lilla röst, medan jag spelade.

Men du behöver inte undra, jag var även ute och njöt av solen ibland.

Jag växte faktiskt upp på kusten och både surfade och åkte skateboard. På morgnarna, innan skolan, kunde jag, min bror och några mates åka skateboard eller också paddla för att förhoppningsvis få några bra vågor och ibland hade vi tur.

Efter skolan drog vi sedan ut igen för att umgås medan vi lyssnade på musik och försökte få den perfekta bilden. Dessa stunder med syskon och vänner är mina bästa minnen.

För mig är det livet, efter att ha njutit av frisk luft och surfing med vännerna, att få sätta mig ner för att spela på datorn.

En del av livet för mig är också att vara mormon.

Genom att vara så nära min familj och vänner har jag insett hur stora välsignelser jag har fått ta del av och fortfarande kan njuta av.

Tack vare Guds plan för oss kan jag verkligen känna lycka tillsammans med min familj och andra människor omkring mig, inte bara nu i det här livet, men även efter detta.

Jag är tacksam för mina föräldrar och deras mod och villighet att bli medlemmar i kyrkan, att de tog detta steg i tro. Det har gjort det möjligt för mig att växa upp med evangeliets välsignelser som jag nu delar med mig av som missionär här i Sverige.